4 maj 2010

En e-handlares betraktelser i början av maj

Allt som oftast ringer det företag som vill sälja så kallad sökordsoptimering till oss. Det vill alltså "hjälpa" oss att få en högre rankning i Googles resultatlista. I 9 fall av 10 så använder de ordet "kökskniv" som exempel. När du googlar på "kökskniv" så kommer inte Knivhuset långt upp i resultaten. I och med detta faktum så ser den slipade säljaren en unik möjlighet att "hjälpa" oss att nå ett högre resultat.

Nu är det ju så att de som vill ha en kökskniv inte googlar på just ordet kökskniv utan är mer specifika i sin sökning och söker på t.ex. ord som "mora of sweden kökskniv" eller "wenger köksknivar".

Att bara söka på ordet kökskniv är som att söka efter längden på ett snöre.

Nu har ju självklart Knivhuset kökskniv, köksknivar, kockkniv, kockknivar, kockniv och kocknivar :-)

Här finner ni dem: Köksknivar hos Knivhuset